Om het 50 jarig bestaan te vieren mocht ik een nieuw logo ontwerpen en de affiches en visuals voor de komende editie voorzien.
Houtum Kermis kwam naar mij met de vraag of ik hun merkwaarde kon upgraden voor hun 50e
verjaardag. Zo waren ze op zoek naar een kleurrijk, herkenbaar en tijdloos logo. Opvallen, maar toch
professioneel blijven, dat was het doel. Naast het maken van een nieuw logo werd me ook gevraagd om
de ontwerpen voor de volgende editie te maken.
De organisatie was op zoek naar 2 affiches, 2 omslagfoto's en een ontwerp voor inkomkaarten. Op
deze visuals moest het logo steeds prominent aanwezig zijn, uiteraard moest alle info ook zeer duidelijk
zijn. Ik moest dus proberen om een balans te creƫren met het felle logo. Dit heb ik gedaan door een
donkere achtergrond te gebruiken. Zo sprong het logo meteen in het oog en was alle info steeds goed
leesbaar.
Door de felle kleuren van het logo volledig door te trekken in het design, vormen de ontwerpen een
mooi gestructureerd geheel. Bovendien is door het gebruiken van deze kleuren ook meteen de
hiƫrarchie duidelijk.
Een opgemaakte foto en een leuke tekst? Allemaal goed en wel, maar de volledige ervaring van het evenement, die krijg je pas bij het live zien op het internet. Bekijk hem in zijn volle glorie via de onderstaande link.
Neem contact op voor een gelijkaardig project of vrijblijvend advies voor je website.